KONTAKT:
aga.wielewska@gmail.com
opis:
Andżela marzy o wyjeździe do Szwecji i nawiązuje znajomość z Larsem, poznanym na czacie Szwedem. Nie wie, że w krainie Ikei może czekać na nią niebezpieczeństwo. Miętus, facet z Grodziska już tam jest, ale czy to o tym naprawdę marzył? Tymczasem Sven, dziennikarz, pisze nowy teatralny tekst dotyczący neonazistów.
#wszwecjinieznajdzieszjużniebieskookichblondynów
TROLLGATAN. ULICA TROLLI
Teatr Współczesny
w Szczecinie
Scena Malarnia
premiera:
24 października 2015
reżyseria:
Tomasz Kaczorowski
dramaturgia:
Mariusz Babicki
scenografia, kostiumy, plakat:
Agnieszka Wielewska
muzyka:
Barbara Lewandowska
obsada:
Grażyna Madej,
Iwona Kowalska,
Magdalena Wrani-Stachowska,
Paweł Adamski,
Michał Lewandowski,
Przemysław Walich
Spektakl w ramach projektu kuratorskiego Piotra Ratajczaka PIKSELOZA.
fragmenty recenzji:
"Wyrazistą wizję sceniczną Kaczorowskiego wspaniale uzupełnia scenografia i kostiumy zaprojektowane przez Agnieszkę Wielewską. Rozpięte na ścianach graniczne taśmy akcentują ludzką skłonność do dumnego wyznaczania swojego terytorium i szafowania tabliczkami z napisem: „Private". Wkomponowana w ubrania wszystkich postaci folia bąbelkowa podkreśla zarówno fakt, iż w znerwicowanym, żyjącym w szalonym tempie społeczeństwie wszyscy potrzebują sztucznych „uspokajaczy", jak i płynącą ze spektaklu refleksję, że emigranci bardzo często traktowani są przedmiotowo, niczym przysyłane zza granicy niepotrzebne rzeczy. Przypomina ona ponadto o samotności, z jaką często borykają się żyjący na obcym gruncie przybysze z innych krajów – wiecznie osobni i oddzieleni od reszty społeczeństwa rodzajem niewidzialnej zasłony."
Agnieszka Moroz, Emigranci z ulicy Trolli,
Dziennik Teatralny Szczecin, 02-11-2015
"Mówi się tu o sprawach natrętnie obecnych – micie raju, emigrantach (tytułowe trolle), aktach terroru, ekspansji nienawiści, ale twórcy znaleźli dla nich nowy wyraz. Posługują się bezosobowym językiem komputerowego skrótu, chłodnym komunikatem nieotwierającym pola do dialogu. Sześć postaci, każda ma osoby ciąg narracyjny; montaż dokonuje się w głowie widzów. Rzecz dzieje się w sprasowanej, ograniczonej przestrzeni, ale precyzyjny układ sytuacji buduje dramaturgię. Wszystko konsekwentnie prowadzi do tragicznej kulminacji.”
Prof. Lech Śliwonik,
z recenzji Komisji Artystycznej programu TEATR POLSKA
„Trollgatan. Ulica trolli” to umiejscowiony we współczesnej Szwecji traktat o kryzysie tożsamości Europy. To rzecz o lękach i obawach, które tu w Polsce (jeszcze ?!) obserwujemy w serwisach informacyjnych - terroryzm, wojna, radykalny islam, kontrasty ekonomiczne, populizm czy wreszcie emigracja."
„Prestiż – magazyn szczeciński”
AGNIESZKA WIELEWSKA