Your e-mail
Your message
send
send
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

CONTACT                  

aga.wielewska@gmail.com

 

description:

 

Andżela dreams of going to Sweden. She establishes a relationship with Lars, known in Swedish chat. She does not know that in land of Ikea may be in danger. Mietus,, the guy from Grodzisk, is already there, but was he really dreaming about it? Meanwhile, Sven, a journalist, writes a new theatrical text about neo-Nazis.

#youwillnotfindblue-eyedblondesinsweden

TROLLGATAN. ULICA TROLLI

 

Teatr Współczesny

w Szczecinie

Scena Malarnia

opening night:

24 X 2015

 

direction:

Tomasz Kaczorowski

dramaturgy:

Mariusz Babicki

set design, costumes, poster:

Agnieszka Wielewska

music:

Barbara Lewandowska

 

cast:

Grażyna Madej, 

Iwona Kowalska, 

Magdalena Wrani-Stachowska, 

Paweł Adamski, 

Michał Lewandowski,

Przemysław Walich

 

The spectacle is part of the curator project PIKSELOZA of Piotr Ratajczak.

fragments of reviews:

"Wyrazistą wizję sceniczną Kaczorowskiego wspaniale uzupełnia scenografia i kostiumy zaprojektowane przez Agnieszkę Wielewską. Rozpięte na ścianach graniczne taśmy akcentują ludzką skłonność do dumnego wyznaczania swojego terytorium i szafowania tabliczkami z napisem: „Private". Wkomponowana w ubrania wszystkich postaci folia bąbelkowa podkreśla zarówno fakt, iż w znerwicowanym, żyjącym w szalonym tempie społeczeństwie wszyscy potrzebują sztucznych „uspokajaczy", jak i płynącą ze spektaklu refleksję, że emigranci bardzo często traktowani są przedmiotowo, niczym przysyłane zza granicy niepotrzebne rzeczy. Przypomina ona ponadto o samotności, z jaką często borykają się żyjący na obcym gruncie przybysze z innych krajów – wiecznie osobni i oddzieleni od reszty społeczeństwa rodzajem niewidzialnej zasłony."

 

Agnieszka Moroz, Emigranci z ulicy Trolli,

Dziennik Teatralny Szczecin, 02-11-2015

"Mówi się tu o sprawach natrętnie obecnych – micie raju, emigrantach (tytułowe trolle), aktach terroru, ekspansji nienawiści, ale twórcy znaleźli dla nich nowy wyraz. Posługują się bezosobowym językiem komputerowego skrótu, chłodnym komunikatem nieotwierającym pola do dialogu. Sześć postaci, każda ma osoby ciąg narracyjny; montaż dokonuje się w głowie widzów. Rzecz dzieje się w sprasowanej, ograniczonej przestrzeni, ale precyzyjny układ sytuacji buduje dramaturgię. Wszystko konsekwentnie prowadzi do tragicznej kulminacji.”

 

Prof. Lech Śliwonik,

z recenzji Komisji Artystycznej programu TEATR POLSKA

 

 

„Trollgatan. Ulica trolli” to umiejscowiony we współczesnej Szwecji traktat o kryzysie tożsamości Europy. To rzecz o lękach i obawach, które tu w Polsce (jeszcze ?!) obserwujemy w serwisach informacyjnych - terroryzm, wojna, radykalny islam, kontrasty ekonomiczne, populizm czy wreszcie emigracja."

 

„Prestiż – magazyn szczeciński”

 

 

 

  1. pl
  2. en

AGNIESZKA WIELEWSKA